Optimizare SEO

Pasi pentru Optimizarea site-ului

Aceasta pagina contine informatii practice si sfaturi despre cum sa-ti imbunatatesti design-ul pentru o optimizare eficienta atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare.

Pasii de urmat:

- Inscrie-ti site-ul la Open Directory Project. Aceste inscrieri sunt folosite de majoritatea motoarelor de cautare ca un punct de plecare. Cum sa-ti inscri un site la Open Directory: http://www.dmoz.org/add.html

- Incearca sa obtii cat mai multe link-uri „legitime” de la alte site-uri care sa indice catre tine. O examinare a link-urilor este unul din principalul mod in care Google si alte motoare de cautare determina care sunt acele site-uri unice pe care oamenii vor dori sa le vada. De fapt, un link catre site-ul tau s-ar putea sa te listeze mai repede decat sa-ti inscrii site-ul direct la motorul de cautare. Cateva exemple de moduri cum sa obtii link-uri: Daca apartii de o organizatie sau o Camera de Comert regionala sau locala, asigura-te ca esti listat pe pagina lor. De asemenea unele ziare, reviste, de pe Internet au liste gen pagini aurii. Daca apartii de un club sau o organizatie care au o pagina web cu link-uri catre site-ul membrilor sai asigura-te ca te gasesti in listele lor.

In caz ca realizezi articole pe internet despre domeniul tau de activitate asigura-te ca toate paginile unde sunt publicate articolele tale includ un link catre site-ul tau. De fapt, s-ar putea sa merite sa „donezi” articole unui site relevant numai pentru acest scop. Daca ai gasit un site care listeaza link-uri pentru categoria din care face si site-ul tau parte, atunci ideal ar fi sa incerci sa-ti listezi site-ul pe pagina respectiva. Ideal ar fi ca sa obtii link-uri de la site-urile cu informatii sau continut asemanator cu al tau.

- Asigura-te ca este usor de navigat in site si ca sistemul de navigare al site-ului contine direct cod HTML mai degraba decat JavaScript. Motoarele de cautare folosesc programe pentru a cauta site-uri, si daca aceste pagini contin cod-uri JavaScript atunci s-ar putea sa nu poata sa ti le gaseasca.

- Asigura-te ca acele cuvinte sau fraze cheie se gasesc in titlul paginilor tale (cel putin in primele randuri, si ideal in alte parti ale paginii), in tag-urile meta ( coduri care se afla in sursa paginilor web care ajuta la descrierea paginilor sau furnizeaza cuvintele cheie pentru cautari), in titlurile de pagina atunci unde este nevoie, in tag-urile alt pentru imaginile (acestea furnizeaza informatii despre grafice atunci cand nu pot fi incarcate sau afisate) acolo unde este nevoie, si in text. Nu exagera cu aceste cuvinte cheie –dar orice faci, pentru ca programele motoarelor de cautare sa inteleaga despre ce este site-ul tau, va ajuta.

- Inscrieti site-ul in motoarele de cautare cele mai populare. Aici sunt sapte dintre ele, cu care sa incepi, pentru mai multe informatii citeste Pagina Optimizare:

* Google: - http://www.google.com/addurl.html

* All The Web: - http://www.alltheweb.com/help/webmaster/submit_site.html

* Hotbot Lycos InSite (trebuie sa te inregistrezi): - http://insite.lycos.com/searchservices/

* Yahoo!: - http://docs.yahoo.com/info/suggest/

* Teoma: - http://www.teoma.com/

* MSN: - http://search.msn.com/

* Altavista: - http://addurl.altavista.com/addurl/new

Pasii de mai sus sunt cei mai importanti pe care poti sa-i faci. Nu te astepta la miracole intr-o saptamana, dar daca urmezi acesti pasi probabil vei fi uimit de cum a evoluat intr-o luna.

Acum, ce nu trebuie facut:

- Nu plati sa ai un link de la site-urile de tip „link farm”, pentru ca asta iti poate penaliza site-ul. Paginile de tip "link farm” sunt acele site-uri care sunt realizate pentru a pacali motoarele de cautare sa creada ca link-urile listate pe pagina lor sunt populare.

- Sa nu-ti faci o copie a site-ului tau sub un domeniu diferit si fiecare site sa link-eze catre celalalt site. Multi specialisti in domeniu au spus ca motoarele de cautare, ca de exemplu Google sau Yahoo, se supara atunci cand le depisteaza.

- Sa nu-ti pui cuvintele cheie in litere invizibile (ca de exemplu literele scris cu culoare alba si avand fundalul alb). Motoarele de cautare sunt destul de destepte sa depisteze astfel de incercari.

- Sa nu pui cuvinte in meta tag-uri ca de exemplu „sex” sau „romania” sau orice crezi ca oamenii ar cauta atunci cand ele nu sunt necesare sau relevante pentru site-ul tau. Toate cuvintele cheie ar trebui sa relateze catre continutul paginii.

- De fapt, cel mai bine este sa nu pui vreun cuvant in meta tag-urile (Description, Keywords sau Title) care nu se gaseste in pagina.

- Nu este neaparat nevoie daca nu este necesar, dar un lucru pe care-l poti lua in considerare, este de a face reclama printr-un serviciu de tip „pay per click”. Vei plati numai daca cititorii da click pe un link pentru a-ti vedea site-ul. Acesta functioneaza bine pentru unele firme, dar nu neaparat pentru toate care au multi vizitatori dar nu si cumparatori. Dar, in caz ca vei dori sa incerci, iti recomand pe cel mai bun la ora actuala - Google AdWords: http://www.google.com/adwords – care functioneaza foarte bine si-ti furnizeaza statistici utile.